יעלון: "לא לפעול כלפי חרדים בצורה של הסתה"

    אבי יעקב No Comments on יעלון: "לא לפעול כלפי חרדים בצורה של הסתה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נשא אמש דברים ברורים באירוע לציון 15 שנים לגדוד הנח"ל החרדי נצח יהודה.

    "מבחינתי זהו רגע של התרוממות רוח, כמי שקלט את חיילי הנח"ל החרדי, כפי שקראנו לזה אז, בגזרת הבקעה של פיקוד המרכז. בשנה הראשונה התגייסו 89 חלוצים ראשונים לגדוד הנח"ל החרדי, והיום לאחר 15 שנה, בשנה האחרונה, למעלה משמונה מאות מגויסים למסלול נצח יהודה. מבחינתנו מסלול 'נצח יהודה' נחשב למסלול החשוב ביותר שבו מתגייסים צעירים חרדים והופכים ללוחמים בצה"ל.
    הגדוד הצליח מעל ומעבר למשוער, ואת ההישגים ראינו בשנה האחרונה ובשנים הקודמות: גם בפעילות הצבאית הנחושה בגזרות השונות, ובעיקר בלחימה בטרור בגזרת יהודה ושומרון, שמוכיחות את רמתו הגבוהה של הגדוד. הגדוד הזה פועל על פי האמונה בדרך ובצדקתה, דבקות במשימה ובמקצועיות שנובעת מהאמונה הזו. אזרחים רבים של מדינת ישראל אינם יודעים שכשלא יוצא טרור מג'נין ומטול כרם, זו תוצאה של פעילות מבצעית נחושה שלכם. אבל מעבר לזה אתם סוללי דרך, שבה הוכחתם שניתן לשלב גם שירות צבאי-ביטחוני וגם שמירה על אווירה תורנית, לשלב בין כוח ורוח, בין ספרא וסייפא, בתוך חברה שלעיתים לא יודעת להוקיר את זה ולעיתים לא מבינה את הצרכים של כל מגזר ומגזר.
    אני דוגל בדרך שבה חשוב לאפשר לצעירים חרדים לשרת, ולא לפעול כלפיהם בדרך של הסתה ודה-לגיטימציה, וגם לא בדרך של כפייה. לאפשר ולא לכפות. זו הדרך הנכונה שהוכיחה את עצמה, וזו הדרך הנכונה שתביא להשתלבות הולכת וגדלה באופן כל כך חשוב גם למגזר החרדי, גם לחברה הישראלית, גם למדינת ישראל וגם לעם ישראל".



    0 תגובות